Blogtip: Blog over dingen waar je dankbaar voor bent - Katleen Van Landschoot

Blogtip: Blog over dingen waar je dankbaar voor bent

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Bloggen doe je om te groeien. Je kunt er je business mee laten groeien maar je groeit er vooral ook zelf door. Dat heb je soms zelf niet in de gaten. Daarom is het een goed idee om je groeimomenten te verzamelen. Zo zie jij beter welke weg jij hebt afgelegd. Als je je groei bovendien deelt in een blogartikel, dan kun je er je volgers mee inspireren. Maak bijvoorbeeld een dankbaarheidsblog.

Als je al regelmatig van je laat horen via blogartikels, dan heb je het al ondervonden. Door blogartikels te maken kijk je anders naar dingen, met meer aandacht. Je luistert ook beter naar mensen want elke ontmoeting kan bloginspiratie zijn. Hoe meer je die ervaringen verweeft in je zakelijke blogartikels, des te persoonlijker en authentieker worden je blogs.

Met elk blogartikel dat je schrijft maken je lezers niet alleen kennis met wat jij allemaal kent, kunt en weet maar ook met jou. Zo bouw je connectie op en inspireer je je publiek. Mensen zijn ook nieuwsgierig.

Je hoeft niet altijd puur zakelijk te bloggen. Als ondernemer, trainer of coach kun je ook bloggen over wat je meemaakt, wat je raakt, welke inzichten je hebt gekregen of waar je dankbaar voor bent. Je volgers leren je zo op een andere manier kennen en waarderen door zo’n ‘feel good’ blog tussendoor.

Om je te inspireren geef ik hierbij het goede voorbeeld.

Hieronder deel ik zaken waar ik dankbaar voor ben. Meerdere keren per week zal ik dit blogartikel aanvullen met nieuwe dingen waar ik blij en dankbaar voor ben. Dit is dus een groei-blog. Kom gerust regelmatig terug om te kijken waarvoor ik dankbaar ben.

Jij kunt dit ook doen om jouw volgers te enthousiasmeren.

Voor deze dingen ben ik dankbaar:

– Het is volop aardbeienseizoen. Ik heb zes bakjes aardbeien rechtstreeks van het veld (van die goeie dus) naar oma gebracht. Zij heeft er tien potjes confituur van gemaakt voor ons. Zo lekker. Daar ben ik dankbaar voor.

– Op YouTube heb ik een kanaal gevonden vol rustgevende muziek die me helpt om me beter te concentreren als ik schrijf. Ik word er helemaal blij van. En het helpt me om meer gefocust te werken en meer gedaan te krijgen. Daar ben ik dankbaar voor.

– Ik heb een presentatie gehouden voor de leden van BNI Ieper over het belang van copywriting en bloggen. Dat heb ik gedaan via een quiz. Achteraf kreeg ik van de aanwezigen complimentjes dat het tof was. Voor die complimentjes ben ik dankbaar.

– Zojuist is er een honingbij door het raam naar binnen gevlogen. Ik heb die verdwaalde zoemer voorzichtig terug buiten gezet. Haar pootjes hingen vol nectar. Binnenkort kan ik dus weer verse lindehoning halen bij de imker hier in de buurt. Daar ben ik dankbaar voor.

– Op LinkedIn hebben negen mensen positief gereageerd op mijn vraag naar meelezers voor mijn aankomende boek ‘Stop met staren. Start met bloggen’. Voor hun enthousiasme ben ik dankbaar.

– Zomaar drie spontane inschrijvingen voor mijn nieuwe webinar zonder te adverteren. Mensen vinden mij online en daar ben ik blij om.

– In een vroegere handtas van mij vond ik een briefje van tien euro. Ik heb er mij een bellenplant (fuhsia) mee gekocht bij onze plaatselijke bloemenkweker. Van mijn wit-roze fushia zal ik nu de hele zomer kunnen genieten en wie weet zelfs nog volgende zomer ook. #dankbaar

– Een lange wandeling gemaakt met onze hond Deus in de regen. Deus keek heel verwonderd naar een overstekende slak en – toen het opgehouden was met regenen – naar een blauwe libelle op de bloeiende vlierbloesem. De struik rook heerlijk. Het herinnerde me eraan dat kleine gelukjes altijd aanwezig zijn. Je moet er alleen oog voor hebben.

– Ik heb de header van mijn homepagina aangepast. En woepwoep: ik zie meteen een positieve stijging in de bezoekersaantallen van mijn website. Copywriting is geen exacte wetenschap. Het is testen, evalueren, bijsturen en vervolgens aangenaam verrast worden.

– Afgelopen week was ik bij het Devoted event van Eelco de Boer en Dolly Heuveling Van Beek. Ik heb er nieuwe mensen leren kennen, ben er oude bekenden tegengekomen – zoals mijn businessbuddy Chantal Hagedoorn – en heb energie getankt. Voor die contacten en inzichten ben ik dankbaar.

– Zonder te adverteren vinden mensen de weg naar mijn nagelnieuwe Masterclass Magnetische Marketing en kopen ze deze training. Daar ben ik dankbaar voor én enthousiast om de verkooppagina voor de training af te maken.

– Ik heb mijn profielfoto laten beoordelen op Photofeeler. En mensen vinden me betrouwbaar en ‘likeable’. Iemand zei: “Great smile!” Kijk, daar word ik blij van.

– Toffe momenten gehad tijdens de fotoshoot met Wijnand Geuze. Dus binnenkort heb ik weer een hele lading mooie foto’s om nog meer blogs te kunnen maken.

– Ik ben aan het experimenteren met Pinterest. Dat werkt verrassend goed. Ik heb nog geen 100 volgers maar wel al een pin die 241 keer is bekeken in enkele dagen tijd. Ik voel potentie.

– Dat de examenperiode er zo goed als op zit en dat de puberstress nu snel weer gaat liggen: daar ben ik dankbaar voor.

– Er is gezinsuitbreiding in onze tuin. Dikke Duif’ zoals ze hier heet heeft een nest gemaakt in onze notelaar. Zojuist is Daan – de grootste ‘man’ in ons gezin – op zijn tippen gaan staan en heeft hij en met zijn gsm heel hoog een foto gemaakt van het nest. Dikke Duif is mama geworden van een vierling.  

MAAK JE EIGEN BLOGS EN BERICHTEN MAGNETISCH

Ontdek 25 powerwoorden + voorbeelden in deze masterclass

Als copywriter heb ik al honderden ondernemers geholpen aan nieuwe klanten door  artikels voor en over hen te schrijven. Daarbij heb ik ontdekt dat er 5 stappen en 25 woorden zijn die cruciaal zijn om de aandacht krijgen – vooral als je wilt bloggen voor je business. 
Mijn beste adviezen, bewezen aanpak en praktische voorbeelden deel ik in deze praktische masterclass. Speciaal voor ondernemers, coaches en trainers zoals jij.

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • blogtechnieken
  • copywriting
  • leren bloggen
  • marketing
  • Overig
  • sociale media
klanten helpen
“Zitten ‘ze’ eigenlijk wel op mij te wachten?”

Het is een veelgestelde vraag van ondernemende mensen die overwegen om te bloggen: “Zit er wel iemand op mij te wachten?” Of, de variant daarvan: “Wie ben ik nu om blogartikels te schrijven? Ik ben toch helemaal niet zo speciaal? Zal bloggen wel werken voor …

kies de juiste blogaanpak
Bloggen op een manier die bij je past

Misschien ben je ooit begonnen met bloggen maar heb je er de brui aan gegeven. Omdat het tegenviel. Omdat het je zo veel moeite en energie kostte. Nochtans was de template die je hebt gevonden of gekregen veelbelovend. Alleen: voor jou werkt het niet. Hoe …

sociale media of bloggen
Wat aardbeien je leren over je marketing

https://youtu.be/DTDppycOBNs Wat hebben aardbeien te maken met zichtbaarheid? Veel.  Want aardbeien bestaan in verschillende maten en soorten. Je kiest altijd deze die jij het lekkerste vindt en waarvoor je ze wilt gebruiken.  Wil je een zelfgebakken aardbeitaart op taart toveren? Dan werk je die wellicht …

VIP-klant in de Provence
Wat zet je in de verf: je expertise of je persoonlijkheid?

Waarom zou iemand zijn geld aan jou uitgeven: omdat je een joviale, innemende persoon bent of omdat je bekwaam bent? Ik kies voor het tweede. Al is aangenaam in de omgang zijn natuurlijk wel een pluspunt. Maar het is niet voor al je klanten de …

Geld verdienen door te bloggen
Bloggen is misschien niet voor jou

Je hebt goede redenen om te bloggen. Zoals: creatief zijn en zo de business creëren die jij wilt, iets teruggeven aan de maatschappij en anderen helpen, laten zien dat je kundig en onderlegd bent in je vak, jezelf zichtbaar maken om gezien te worden als …

SMART bloggen
Bloggen volgens het SMART-principe

Kun je het SMART-principe gebruiken om als ondernemer beter te bloggen? Ja. Meer zelfs: met SMART-doelen lukt het je beter om te starten met bloggen voor je business én om vol te houden. In dit blogartikel ontdek je hoe je dat aanpakt. “Een kleine tank …

moet je slim zijn om te bloggen
Wat is bloggen en hoe ga je er succesvol mee aan de slag?

SEO, SEA, zoekwoorden, verkeer krijgen naar je blog… Ja, het is belangrijk maar het is niet het eerste waar je je moet om bekommeren. Veel marketeers maken bloggen te ingewikkeld en te technisch. Daarom is het goed om terug te gaan naar de basis. Wat is bloggen? En hoe begin je eraan?

enthousiaste bloggende ondernemers
Hoe zorg je ervoor dat klanten je vinden?

Ben je ondernemer? En vind je het lastig om jezelf te verkopen? Je bent niet de enige. Veel ondernemende mensen willen graag meer leads en meer klanten maar willen zelf niet in de kijker staan, willen niet opdringerig overkomen of hebben geen grote advertentiebudgetten. Herkenbaar? …

klanten krijgen en geld verdienen door te bloggen
“Hoe krijg ik klanten door te bloggen?”

“Leuk hoor, dat bloggen: maar levert het ook iets op?”, dat vragen veel ondernemers zich af. “Hoe kom ik aan nieuwe klanten door te bloggen?”, willen ze weten. Goede vraag natuurlijk. Het antwoord is: door slim te bloggen. Wat dat precies inhoudt ontdek je in …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Katleen Van Landschoot draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches