Bloggen: hoe het niet moet - Katleen Van Landschoot

Bloggen: hoe het niet moet

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

1) Je springt vol goede moed uit bed
2) Je overloopt je to do-lijst: oh ja, vandaag ga je bloggen
3) First things first. Eerst koffie maken. Of thee. Of een smoothie
4) Even door de tijdlijn scrollen voor inspiratie
5) Oh, wat tof: je bent genomineerd voor een nostalgische challenge
6) Waar is die flatterende studentenfoto ook alweer?
7) Nog even wat goede raad geven in enkele groepen waarvan je lid bent
8) Zou er al iemand je foto van twintig jaar geleden leuk gevonden hebben?
9) Hartjes uitdelen. Beloven dat je binnenkort echt eens zal afspreken. “Nu niet natuurlijk”
10) Hoe zou het nog zijn in je mailbox?
11) Veel nieuwsbrieven
12) Veel aanbiedingen. Niet te missen acties. Snel even checken
13) Tijd voor pauze
14) Toch maar een tekstbestand openen
15) Spetterende titel voor je blog proberen te bedenken
16) Nadenken zonder veel resultaat
17) Besluiten dat ‘Blog’ een goede werktitel is
18) Kijken naar de knipperende cursor: “Vervelend ding”
19) Surfen naar de website van je concurrent. Om inspiratie op te doen
20) Zien dat de laatste blog daar ook al dateert van drie maand geleden
21) Opgelucht ademhalen en bedenken dat je je beste werk maakt ‘in flow’. Geen haast dus
22) Scrollen door je tijdlijn
23) Blij zijn dat je vrienden je foto van vroeger leuk vinden
24) Bedenken dat je door je foto ook de banden met mensen hebt aangehaald
25) ‘Blog maken’ op je to do-lijst voor volgende week zetten
26) Jezelf beloven dat je dan echt een steengoede blog zal schrijven. Waarschijnlijk. Als je tijd hebt. En inspiratie…

OF: je meldt je aan voor het blogwebinar waarin ik je laat zien hoe ondernemers zoals jij met succes zijn begonnen met bloggen voor hun business.
Hun voorbeelden zullen je inspireren. Zo maak je voor altijd komaf met de angst voor het witte blad en de knipperende cursor.

MAAK JE EIGEN BLOGS EN BERICHTEN MAGNETISCH

Ontdek 25 powerwoorden + voorbeelden in deze masterclass

Als copywriter heb ik al honderden ondernemers geholpen aan nieuwe klanten door  artikels voor en over hen te schrijven. Daarbij heb ik ontdekt dat er 5 stappen en 25 woorden zijn die cruciaal zijn om de aandacht krijgen – vooral als je wilt bloggen voor je business. 
Mijn beste adviezen, bewezen aanpak en praktische voorbeelden deel ik in deze praktische masterclass. Speciaal voor ondernemers, coaches en trainers zoals jij.

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • blogtechnieken
  • copywriting
  • leren bloggen
  • marketing
  • Overig
  • sociale media
klanten helpen
“Zitten ‘ze’ eigenlijk wel op mij te wachten?”

Het is een veelgestelde vraag van ondernemende mensen die overwegen om te bloggen: “Zit er wel iemand op mij te wachten?” Of, de variant daarvan: “Wie ben ik nu om blogartikels te schrijven? Ik ben toch helemaal niet zo speciaal? Zal bloggen wel werken voor …

kies de juiste blogaanpak
Bloggen op een manier die bij je past

Misschien ben je ooit begonnen met bloggen maar heb je er de brui aan gegeven. Omdat het tegenviel. Omdat het je zo veel moeite en energie kostte. Nochtans was de template die je hebt gevonden of gekregen veelbelovend. Alleen: voor jou werkt het niet. Hoe …

dankbaar en blij bloggen
Blogtip: Blog over dingen waar je dankbaar voor bent

Bloggen doe je om te groeien. Je kunt er je business mee laten groeien maar je groeit er vooral ook zelf door. Dat heb je soms zelf niet in de gaten. Daarom is het een goed idee om je groeimomenten te verzamelen. Zo zie jij …

sociale media of bloggen
Wat aardbeien je leren over je marketing

https://youtu.be/DTDppycOBNs Wat hebben aardbeien te maken met zichtbaarheid? Veel.  Want aardbeien bestaan in verschillende maten en soorten. Je kiest altijd deze die jij het lekkerste vindt en waarvoor je ze wilt gebruiken.  Wil je een zelfgebakken aardbeitaart op taart toveren? Dan werk je die wellicht …

VIP-klant in de Provence
Wat zet je in de verf: je expertise of je persoonlijkheid?

Waarom zou iemand zijn geld aan jou uitgeven: omdat je een joviale, innemende persoon bent of omdat je bekwaam bent? Ik kies voor het tweede. Al is aangenaam in de omgang zijn natuurlijk wel een pluspunt. Maar het is niet voor al je klanten de …

Geld verdienen door te bloggen
Bloggen is misschien niet voor jou

Je hebt goede redenen om te bloggen. Zoals: creatief zijn en zo de business creëren die jij wilt, iets teruggeven aan de maatschappij en anderen helpen, laten zien dat je kundig en onderlegd bent in je vak, jezelf zichtbaar maken om gezien te worden als …

SMART bloggen
Bloggen volgens het SMART-principe

Kun je het SMART-principe gebruiken om als ondernemer beter te bloggen? Ja. Meer zelfs: met SMART-doelen lukt het je beter om te starten met bloggen voor je business én om vol te houden. In dit blogartikel ontdek je hoe je dat aanpakt. “Een kleine tank …

moet je slim zijn om te bloggen
Wat is bloggen en hoe ga je er succesvol mee aan de slag?

SEO, SEA, zoekwoorden, verkeer krijgen naar je blog… Ja, het is belangrijk maar het is niet het eerste waar je je moet om bekommeren. Veel marketeers maken bloggen te ingewikkeld en te technisch. Daarom is het goed om terug te gaan naar de basis. Wat is bloggen? En hoe begin je eraan?

enthousiaste bloggende ondernemers
Hoe zorg je ervoor dat klanten je vinden?

Ben je ondernemer? En vind je het lastig om jezelf te verkopen? Je bent niet de enige. Veel ondernemende mensen willen graag meer leads en meer klanten maar willen zelf niet in de kijker staan, willen niet opdringerig overkomen of hebben geen grote advertentiebudgetten. Herkenbaar? …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Katleen Van Landschoot draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches