Hoe biokapster Nana een volle pagina persaandacht kreeg door te bloggen - Katleen Van Landschoot - De Copywriter BE 0860 102 265

Hoe biokapster Nana een volle pagina persaandacht kreeg door te bloggen

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Wat zou het betekenen voor je winkel, zaak of praktijk als je een volle pagina in een veelgelezen krant zou krijgen? Dankzij de persaandacht zou je naambekendheid groeien en nieuwe volgers en klanten opleveren. Maar denk je nu: “Dat kan ik toch helemaal niet betalen, zo’n grote pagina”, lees dan vooral dit blogartikel en ontdek hoe kapster Nana die pagina kreeg – helemaal gratis.

Veel coaches, ondernemers en zaakvoerders van een KMO of MKB willen graag meer zichtbaarheid om hun visie te delen, nieuwe klanten aan te trekken of te groeien met hun business. Ook mijn klant Nana wou dat.

Nana Dassonville heeft een biologisch kapsalon (HoofdZaak Nana) in Ieper. Mensen komen naar haar salon omdat ze er de haren knipt en verzorgt op een 100% natuurlijke en haarvriendelijke manier zonder chemische producten. In de dertig jaar dat ze haar kapsalon openhoudt heeft ze een trouw publiek opgebouwd. Nieuwe klanten krijgt ze via mond-aan-mondreclame. Ze heeft een website maar die was tot voor kort vooral een visitekaartje. Zoals gezegd: doorverwijzingen van tevreden klanten waren voor haar dé manier om nieuwe mensen in de kappersstoel te krijgen.

Bloggen door de lockdown
En toen kwam er in 2020 een lockdown. En nog één. Het kapsalon moest dicht. Wat nu? Nana besloot om haar website te koppelen aan een webshop met haarverzorgingsproducten. Om meer bekendheid te krijgen voor haar webshop vroeg ze mijn advies. Ik raadde haar aan om te beginnen bloggen.
Dat deed ze. Ze publiceerde blogs over de voor- en nadelen van chemische haarkleuringen. Over het nut van haarklei. Over wat ze vond van een ‘no poo’-aanpak. Over hoe je echt natuurlijke shampoos kunt herkennen van shampoos die alleen maar een groene verpakking hebben. Enzovoort.
Met blogartikels maakte ze mensen bewust van haar visie en haar aanpak. Ze liet ook op Facebook en Instagram weten iedere keer dat ze een nieuwe blog had en plaatste ook nieuwsgierigmakende berichtjes naar haar blogs op sociale media.

Het resultaat?
Nana kreeg bestellingen voor haar haarverzorgingsproducten van overal – niet alleen van haar klanten of van mensen uit de regio van Ieper. Door op een slimme en strategische manier te bloggen vonden mensen van overal de weg naar haar website en achteraf ook – toen ze terug open mocht – naar haar kapsalon. Daar waar andere kappers een serieus verlies hadden geleden, heeft Nana heel wat nieuwe klanten gekregen. Door te bloggen.

En: de pers vond haar blogs ook. Het gevolg was dat ze in december 2021 genomineerd werd als Krak van het Jaar. Haar blogartikels leverden haar dus persaandacht. Maar dat is niet het enige.

Enkele weken later kreeg ze dan het nieuws: Nana heeft die titel van Krak 2022 inderdaad gewonnen. Op 21 januari 2022 kreeg ze in de Krant van West-Vlaanderen een paginagrote voorstelling van haar biologische kapsalon – helemaal gratis. En dat allemaal omdat ze de beslissing heeft genomen om te bloggen om zo veel meer mensen te kunnen helpen. Ze was in de wolken. Haar agenda liep door de persaandacht vol met afspraken. Zodanig zelfs dat ze een nieuwe medewerkster heeft ingezet.

Wil jij dat ook voor je business?
Hoe zou jij je voelen als je een volle agenda had en nieuwe klanten kreeg én één volle pagina in de krant – helemaal over jou en je bedrijf of project?
Vandaar dat ik overtuigd zeg: bloggen is één van de beste manieren om je visie met de wereld te delen en er klanten door te krijgen.

Door te bloggen zullen mensen je zien als de expert. Omdat je heel goed hun vragen beantwoordt of omdat je thema’s aanraakt in je blogs die voor hen relevant zijn, weten ze dat je hen begrijpt. Het logisch gevolg daarvan? Als ze zien dat jij hen begrijpt, dan associëren ze jou ook als de persoon die hen kan helpen.

En zoals je weet krijgen mensen die beschouwd worden als specialist of expert meer aandacht.

Wacht niet langer en begin vandaag nog met bloggen
Weet je niet hoe eraan te beginnen? Of wil je graag mijn gedrukte miniboek met 56x Bloginspiratie winnen? Meld je dan meteen aan voor een van de volgende blogwebinars via www.meeromzet.be/blogwebinar

MAAK JE EIGEN BLOGS EN BERICHTEN MAGNETISCH

Ontdek 25 powerwoorden + voorbeelden in deze masterclass

Als copywriter heb ik al honderden ondernemers geholpen aan nieuwe klanten door  artikels voor en over hen te schrijven. Daarbij heb ik ontdekt dat er 5 stappen en 25 woorden zijn die cruciaal zijn om de aandacht krijgen – vooral als je wilt bloggen voor je business. 
Mijn beste adviezen, bewezen aanpak en praktische voorbeelden deel ik in deze praktische masterclass. Speciaal voor ondernemers, coaches en trainers zoals jij.

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • blogtechnieken
  • copywriting
  • leren bloggen
  • marketing
  • Overig
  • sociale media
Geld verdienen met marketing
Het alternatief voor inspelen op speciale marketingdagen

Black Friday, sinterklaas, kerst, oud en nieuw… 🥂 Weet jij wat ze gemeen hebben? Wel, het zijn aanleidingen voor mensen om geld uit te geven. En voor bedrijven om keihard hun aanbiedingen te promoten. 🛒 Maar wat als je niet houdt van opdringerige marketing maar …

online blogtraining
Bloggen is misschien wel een verspilling van je tijd en energie

Stel je voor: een journalist belt je op. In je favoriete krant is een volledige pagina vrijgekomen in de editie van morgen. Als je wil komt op die pagina een stuk over jouw bedrijf of project. Helemaal gratis. Wat zou je doen? Zou je zeggen: …

webinar over bloggen
Hoe zit het met je voornemen om te bloggen?

Stond ‘bloggen’ op je to do-lijst voor 2022? Is het er al van gekomen? Of ben je aan het twijfelen geslagen? Je bent niet de enige. Veel ondernemers vragen zich af of bloggen wel de moeite waard is. Of ze niet beter hun energie kunnen …

enthousiaste bloggende ondernemers
Waarom blogt de ene wél en de andere niet na een training?

Toen ik enkele jaren geleden voor het eerst mijn training Bloggen Als De Beste gaf focuste ik vooral op de tips en de praktische kant van het bloggen. Want het is belangrijk dat je weet hoe je moet bloggen. Dus ik gaf templates voor goede …

klanten helpen
“Zitten ‘ze’ eigenlijk wel op mij te wachten?”

Het is een veelgestelde vraag van ondernemende mensen die overwegen om te bloggen: “Zit er wel iemand op mij te wachten?” Of, de variant daarvan: “Wie ben ik nu om blogartikels te schrijven? Ik ben toch helemaal niet zo speciaal? Zal bloggen wel werken voor …

kies de juiste blogaanpak
Bloggen op een manier die bij je past

Misschien ben je ooit begonnen met bloggen maar heb je er de brui aan gegeven. Omdat het tegenviel. Omdat het je zo veel moeite en energie kostte. Nochtans was de template die je hebt gevonden of gekregen veelbelovend. Alleen: voor jou werkt het niet. Hoe …

dankbaar en blij bloggen
Blogtip: Blog over dingen waar je dankbaar voor bent

Bloggen doe je om te groeien. Je kunt er je business mee laten groeien maar je groeit er vooral ook zelf door. Dat heb je soms zelf niet in de gaten. Daarom is het een goed idee om je groeimomenten te verzamelen. Zo zie jij …

sociale media of bloggen
Wat aardbeien je leren over je marketing

https://youtu.be/DTDppycOBNs Wat hebben aardbeien te maken met zichtbaarheid? Veel.  Want aardbeien bestaan in verschillende maten en soorten. Je kiest altijd deze die jij het lekkerste vindt en waarvoor je ze wilt gebruiken.  Wil je een zelfgebakken aardbeitaart op taart toveren? Dan werk je die wellicht …

VIP-klant in de Provence
Wat zet je in de verf: je expertise of je persoonlijkheid?

Waarom zou iemand zijn geld aan jou uitgeven: omdat je een joviale, innemende persoon bent of omdat je bekwaam bent? Ik kies voor het tweede. Al is aangenaam in de omgang zijn natuurlijk wel een pluspunt. Maar het is niet voor al je klanten de …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Katleen Van Landschoot - De Copywriter BE 0860 102 265 draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches