Hoe schrijf je een blogartikel dat laat zien waar je voor staat zonder dat je verkoperig over komt

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Met een blog wil je je lezers laten weten wat je doet en waarom ze bij jou aan het juiste adres zijn om hun probleem, irritatie of ergernis op te lossen. Maar lezers en volgers zijn kritisch. Ze geloven niet zomaar alles wat je zegt. De oplossing? Klantengetuigenissen gebruiken.

Tevreden klanten zijn de motor van een bedrijf, zaak of praktijk. Tevreden klanten zijn de beste vorm van reclame. Alleen kun je de marketing van je onderneming niet laten afhangen van mond-tot-mondreclame. Want mondelinge reclame heb je niet in de hand.

Daarom moet je als ondernemer ook zelf van je laten horen
Bijvoorbeeld door blogartikelen of nieuwsbrieven de wereld in te sturen. Wist je dat je blog ook een prima kanaal is om getuigenissen van tevreden klanten in te verwerken?

Het is slim om je getuigenissen van klanten te verzamelen.

Neem initiatief
Je kan wachten tot tevreden klanten je aanbevelen aan anderen maar daar heb je geen controle over. Je weet niet waar, wanneer, of en aan wie je tevreden klant het over jou en je product of dienst zal hebben.

Wat je wél kan doen is je tevreden klant aanmoedigen om je een getuigenis te geven. Zeker als je de juiste vragen stelt en je het dus je klant gemakkelijk maakt om je een getuigenis of testimonial te geven zullen enthousiaste klanten bereid zijn om je te helpen. Ze zullen je graag een geschreven review of misschien wel een videotestimonial geven.

Wat is nu een goede testimonial?
Een goede klantengetuigenis is een verhaal van een tevreden klant. Een verhaal dat stilstaat bij de situatie voor en na. Een relaas over de samenwerking met jou en vooral een schets van het resultaat. Als een tevreden klant vertelt hoe blij hij is dat hij met jou in zee is gegaan, met je heeft samengewerkt, of voor welke transformatie je product, dienst of training heeft gezorgd in zijn werk of leven is dat heel krachtig.
Let er dus altijd op dat je tevreden klant daarover spreekt als je een getuigenis vraagt.

Hoe zorg je daarvoor? Door het te vragen.

Vraag bijvoorbeeld aan je tevreden klant:

1. Waarom heb je gekozen om in zee te gaan / iets te kopen / iets te downloaden van deze persoon?
2. Welke verwachtingen had je?
3. Wat was het resultaat van de samenwerking / je aankoop / de kennismaking?

Een testimonial is een verhaal
Een krachtige klantengetuigenis is in de eerste plaats een verhaal. Mensen houden van een goed verhaal. En wat is nu de gedroomde plek om verhalen te vertellen?

Juist ja. Je blog.

Verwerk een klantenverhaal in een blog

De getuigenis van een tevreden klant leent zich perfect voor een blogartikel.
Als het goed is lijkt je lezer op je klant. Je bloglezer kan zich herkennen in de situatie van de klant. Ook hij is op zoek naar een oplossing, net als je tevreden klant toen hij bij jou aanklopte.

Die herkenbaarheid maakt een blog waarin het verhaal van je klant centraal staat aantrekkelijk voor je bloglezer.
Bovendien is een getuigenis van een echte klant – zeker als je de naam en de foto van degene die de getuigenis heeft gegeven erbij vermeldt – geloofwaardiger dan wanneer je zelf vertelt hoe goed je wel bent.

Een klantengetuigenis kan een twijfelende bloglezer over de streep trekken. Met andere woorden: je verkoopt zonder te verkopen. In je blog.

Samengevat:

Stap 1: Verzamel klantengetuigenissen

Stap 2: Verwerk de getuigenissen van je klanten in blogartikels

Stap 3: Zet de getuigenissenblogs in om twijfelaars over de streep te trekken

START MET DE BLOGTRAINING

Alles wat je moet weten over bloggen in één online training

Als copywriter heb ik al vele tientallen ondernemers geholpen aan nieuwe klanten door zakelijk te bloggen.
Mijn beste adviezen, voorbeelden en stappen deel ik in deze online blogcursus. Speciaal voor ondernemers, coaches en trainers die willen bloggen om meer volgers en klanten te krijgen.

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • blogtechnieken
  • marketing
  • Overig
computermuis
Wat zijn de beste marketingblogs voor 2021?

Dagelijks lees ik blogartikelen over marketing om op de hoogte te blijven van trends en (nieuwe) toepassingen van aloude marketingtechnieken die hun waarde vele malen hebben bewezen. Die tips en inzichten deel ik graag met mijn volgers en klanten. Maar met de vele honderden blogs …

bloggen
Hoe schrijf je blogs die mensen graag lezen?

Als het gaat om bloggen en bedenken welke blogartikels werken voor jou, dan is het belangrijk om te weten wat je lezers willen en hoe je hen nieuwsgierig maakt naar je content. In dit artikel verklap ik je 3 strategieën om meer nieuwsgierige en geïnteresseerde …

kubus
3 dingen waarmee je direct je blogs aantrekkelijker maakt voor je ideale klant

Het verschil tussen amateurbloggers en professionele bloggers is dat de pro’s aantrekkelijk schrijven. Ze weten hun artikel zo op te stellen dat lezers erin meegezogen worden van titel tot het laatste punt. Als jij rekening houdt met de drie aandachtspunten in dit artikel, dan wordt …

IMG_7613
Stop met googelen. Start met bloggen

Herken je dit? Je hebt je voorgenomen om te bloggen. Omdat het goed is voor je zichtbaarheid. Omdat je je expertstatus wilt vergroten. Omdat je meer volgers en klanten wilt. Top. Alleen: hoe begin je met bloggen? Even wat blogtips googelen? Neen. Er zijn vijf …

Online-Training-01 (3)
Waarom de meeste mensen nooit een online cursus afmaken

Misschien heb je al eens een online training gekocht. Want het onderwerp is interessant en met de nieuwe inzichten en vaardigheden dankzij de online cursus krijgt, kan je de zaken beter en anders aanpakken op je werk of privé. Maar misschien ben je toch nog …

IMG_E6186
Wat is de snelste manier om meer reacties te krijgen? (Het is niet wat je denkt)

Als je dit leest, dan ben je ondernemend. Dan laat je van je horen, maak je berichten, schrijf je misschien al regelmatig blogs en nieuwsbrieven maar de respons kan beter. Je wil dat meer mensen je berichten leuk vinden, een reactie achterlaten, je posts delen, …

IMG_2288
Kan je bloggen als je geen groot schrijftalent bent?

Ben je een ambitieuze ondernemer? Maar twijfel je of bloggen wel iets voor jou is? Je bent niet de enige. Veel ondernemende mensen twijfelen of ze er zich wel moeten aan wagen. Maar met bloggen is het zoals met sporten of musiceren. Een aangeboren talent …

IMG_6239
Waarom je een goede titel voor je blog niet zomaar even uit je mouw schudt

De kers op de taart, dat is het. Ik heb het natuurlijk over de titel van je blog. En zoals een patissier uiterst zorgvuldig de kersen op zijn taart dresseert, zo mag ook een titel bedenken geen haastwerk zijn. Meer zelfs: het kan zijn dat …

0
Zo overwin je de 5 grootste obstakels om te bloggen als ondernemer

Je denkt er al een tijdje over na. Om van je te laten horen. Om te bloggen. En toch komt het er niet van. Ook al weet je wat het allemaal voor je bedrijf en je zichtbaarheid kan doen. Hoe komt het dat je wel …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen
De Schrijfcoach draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches