Waarom zichtbaar zijn vooral een kwestie is van durven en doen

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Hoe krijg je als ondernemer zichtbaarheid? Is het een kwestie van veel tijd? Van veel geld? Van veel talent? Niet zozeer. Als je zichtbaar wil zijn als ondernemende persoon dan is het vooral belangrijk om je ideale klant te kennen en die op de beste manier aan te spreken en te overtuigen. 

“Hoe krijg ik meer zichtbaarheid?” is een vraag die veel ondernemers zich stellen. Ze denken dan direct aan sociale media of adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn. Maar er is nog een manier

Zichtbaar worden is een spel van verleiding. En verleiden doe je niet door op de eerste date af te komen met een verlovingsring. Dan loop je veel te hard van stapel. Terwijl langzaam verleiden de beste aanpak is. Ook proberen te overtuigen werkt niet. Mensen zijn er allergisch voor. En probeer al zeker niet iemand iets door het strot te duwen.

Know, like, trust

Toch is dat wat veel ondernemers doen. Zeker op sociale media. Ze maken een bedrijfspagina aan en beginnen hun producten te promoten. Terwijl je eerst ervoor moet zorgen dat mensen je leren kennen. Ze moeten weten wie je bent en waarom. Dan pas kunnen ze je aardig vinden. Je gaan volgen op sociale media. Fans worden. En dan, en pas dan, iets kopen.

Content delen

Hoe doe je dat, potentiële klanten verleiden? Door te laten zien dat je kaas hebt gegeten van je vakgebied. Door inzichten en tips te delen. Door antwoorden te geven op veel gestelde vragen van je ideale klant in blogartikels. Door een magnetische weggever op je website te plaatsen. Door jezelf te laten zien – letterlijk – met een filmpje.

Regelmaat boven

Regelmatig kort iets van je laten horen is effectiever dan één keer per jaar het grof geschut boven te halen. Je hoeft niet dagenlang in een opnamestudio onder te duiken. Het is ook niet nodig om een metershoge banner met je slogan te laten ophangen in de hoofdstad. Het mag best kleinschaliger.

Wat je ook in gedachten hebt: begin er gewoon mee. De slechtste communicatie is de communicatie die eeuwig in de ontwerpfase blijft zitten. Zo bereik je echt niemand.

 

START MET DE BLOGTRAINING

Alles wat je moet weten over bloggen in één online training

Als copywriter heb ik al vele tientallen ondernemers geholpen aan nieuwe klanten door zakelijk te bloggen.
Mijn beste adviezen, voorbeelden en stappen deel ik in deze online blogcursus. Speciaal voor ondernemers, coaches en trainers die willen bloggen om meer volgers en klanten te krijgen.

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • blogtechnieken
  • leren bloggen
  • marketing
  • Overig
033021 BPS SYS _23632
Waarom ik geen gratis advies meer geef

Misschien vind je me een koele tante. Of zelfs iemand die het hoog in haar bol heeft gekregen. Dat mag. Ik blijf bij mijn besluit. Ik geef geen gratis advies op maat meer. En dat is het beste dat ik kan doen. Niet alleen voor …

033021 BPS SYS _22225
Hoe blog je als de beste?

Veel ondernemers hebben een zetje nodig om hun eerste blog te maken. Elke uitvlucht is goed om bloggen nog even uit te stellen. Maar wat als ik je nu een stappenplan gaf om eraan te beginnen?

033021 BPS SYS _23235
Geen tijd om te bloggen? Het kan ook als je maar vijf minuutjes hebt

“Geen tijd” is de meest aangehaalde reden van ondernemers om niet te bloggen. In dit blogartikel ontdek je enkele slimme technieken waardoor je toch blogartikels kan schrijven zelfs al heb je het druk of zijn er veel andere to do’s

bloginstructies
Is bloggen iets voor jou?

Een vraag die ik als copywriter dikwijls krijg is: “Is bloggen wel iets voor mij?” Meestal krijg ik die vraag van ondernemers die wel geloven in bloggen maar twijfelen of het wel iets is voor hen, of het iets kan bijdragen aan hun business en …

IMG_5121
Nee, met een blog kun je geen levens veranderen

Bloggen is een goede manier om van je te laten horen. Je kunt er mensen mee motiveren, inspireren, enthousiast maken maar het leven van mensen veranderen: neen, dat lukt niet. Trouwens met geen enkele vorm van marketing. Is bloggen dan geen goed idee? Toch wel. …

foto met Catherine en Ludo
“Ik wil de concurrentie niet wijzer maken met mijn blog”

Een van de bezwaren tegen bloggen is de angst dat anderen weglopen met je informatie. Of dat je, door je beste kennis en inzichten te delen, mensen helpt die vervolgens naar je concurrent gaan. Klopt dat? En kan je bloggen op een manier dat mensen …

computermuis
Wat zijn de beste marketingblogs voor 2021?

Dagelijks lees ik blogartikelen over marketing om op de hoogte te blijven van trends en (nieuwe) toepassingen van aloude marketingtechnieken die hun waarde vele malen hebben bewezen. Die tips en inzichten deel ik graag met mijn volgers en klanten. Maar met de vele honderden blogs …

bloggen
Hoe schrijf je blogs die mensen graag lezen?

Als het gaat om bloggen en bedenken welke blogartikels werken voor jou, dan is het belangrijk om te weten wat je lezers willen en hoe je hen nieuwsgierig maakt naar je content. In dit artikel verklap ik je 3 strategieën om meer nieuwsgierige en geïnteresseerde …

kubus
3 dingen waarmee je direct je blogs aantrekkelijker maakt voor je ideale klant

Het verschil tussen amateurbloggers en professionele bloggers is dat de pro’s aantrekkelijk schrijven. Ze weten hun artikel zo op te stellen dat lezers erin meegezogen worden van titel tot het laatste punt. Als jij rekening houdt met de drie aandachtspunten in dit artikel, dan wordt …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De Schrijfcoach draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches