Waarom zichtbaar zijn vooral een kwestie is van durven en doen - Katleen Van Landschoot - De Copywriter BE 0860 102 265

Waarom zichtbaar zijn vooral een kwestie is van durven en doen

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

Hoe krijg je als ondernemer zichtbaarheid? Is het een kwestie van veel tijd? Van veel geld? Van veel talent? Niet zozeer. Als je zichtbaar wil zijn als ondernemende persoon dan is het vooral belangrijk om je ideale klant te kennen en die op de beste manier aan te spreken en te overtuigen. 

“Hoe krijg ik meer zichtbaarheid?” is een vraag die veel ondernemers zich stellen. Ze denken dan direct aan sociale media of adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn. Maar er is nog een manier

Zichtbaar worden is een spel van verleiding. En verleiden doe je niet door op de eerste date af te komen met een verlovingsring. Dan loop je veel te hard van stapel. Terwijl langzaam verleiden de beste aanpak is. Ook proberen te overtuigen werkt niet. Mensen zijn er allergisch voor. En probeer al zeker niet iemand iets door het strot te duwen.

Know, like, trust

Toch is dat wat veel ondernemers doen. Zeker op sociale media. Ze maken een bedrijfspagina aan en beginnen hun producten te promoten. Terwijl je eerst ervoor moet zorgen dat mensen je leren kennen. Ze moeten weten wie je bent en waarom. Dan pas kunnen ze je aardig vinden. Je gaan volgen op sociale media. Fans worden. En dan, en pas dan, iets kopen.

Content delen

Hoe doe je dat, potentiële klanten verleiden? Door te laten zien dat je kaas hebt gegeten van je vakgebied. Door inzichten en tips te delen. Door antwoorden te geven op veel gestelde vragen van je ideale klant in blogartikels. Door een magnetische weggever op je website te plaatsen. Door jezelf te laten zien – letterlijk – met een filmpje.

Regelmaat boven

Regelmatig kort iets van je laten horen is effectiever dan één keer per jaar het grof geschut boven te halen. Je hoeft niet dagenlang in een opnamestudio onder te duiken. Het is ook niet nodig om een metershoge banner met je slogan te laten ophangen in de hoofdstad. Het mag best kleinschaliger.

Wat je ook in gedachten hebt: begin er gewoon mee. De slechtste communicatie is de communicatie die eeuwig in de ontwerpfase blijft zitten. Zo bereik je echt niemand.

 

MAAK JE EIGEN BLOGS EN BERICHTEN MAGNETISCH

Ontdek 25 powerwoorden + voorbeelden in deze masterclass

Als copywriter heb ik al honderden ondernemers geholpen aan nieuwe klanten door  artikels voor en over hen te schrijven. Daarbij heb ik ontdekt dat er 5 stappen en 25 woorden zijn die cruciaal zijn om de aandacht krijgen – vooral als je wilt bloggen voor je business. 
Mijn beste adviezen, bewezen aanpak en praktische voorbeelden deel ik in deze praktische masterclass. Speciaal voor ondernemers, coaches en trainers zoals jij.

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • blogtechnieken
  • copywriting
  • leren bloggen
  • marketing
  • Overig
  • sociale media
Geld verdienen met marketing
Het alternatief voor inspelen op speciale marketingdagen

Black Friday, sinterklaas, kerst, oud en nieuw… 🥂 Weet jij wat ze gemeen hebben? Wel, het zijn aanleidingen voor mensen om geld uit te geven. En voor bedrijven om keihard hun aanbiedingen te promoten. 🛒 Maar wat als je niet houdt van opdringerige marketing maar …

online blogtraining
Bloggen is misschien wel een verspilling van je tijd en energie

Stel je voor: een journalist belt je op. In je favoriete krant is een volledige pagina vrijgekomen in de editie van morgen. Als je wil komt op die pagina een stuk over jouw bedrijf of project. Helemaal gratis. Wat zou je doen? Zou je zeggen: …

webinar over bloggen
Hoe zit het met je voornemen om te bloggen?

Stond ‘bloggen’ op je to do-lijst voor 2022? Is het er al van gekomen? Of ben je aan het twijfelen geslagen? Je bent niet de enige. Veel ondernemers vragen zich af of bloggen wel de moeite waard is. Of ze niet beter hun energie kunnen …

enthousiaste bloggende ondernemers
Waarom blogt de ene wél en de andere niet na een training?

Toen ik enkele jaren geleden voor het eerst mijn training Bloggen Als De Beste gaf focuste ik vooral op de tips en de praktische kant van het bloggen. Want het is belangrijk dat je weet hoe je moet bloggen. Dus ik gaf templates voor goede …

klanten helpen
“Zitten ‘ze’ eigenlijk wel op mij te wachten?”

Het is een veelgestelde vraag van ondernemende mensen die overwegen om te bloggen: “Zit er wel iemand op mij te wachten?” Of, de variant daarvan: “Wie ben ik nu om blogartikels te schrijven? Ik ben toch helemaal niet zo speciaal? Zal bloggen wel werken voor …

kies de juiste blogaanpak
Bloggen op een manier die bij je past

Misschien ben je ooit begonnen met bloggen maar heb je er de brui aan gegeven. Omdat het tegenviel. Omdat het je zo veel moeite en energie kostte. Nochtans was de template die je hebt gevonden of gekregen veelbelovend. Alleen: voor jou werkt het niet. Hoe …

dankbaar en blij bloggen
Blogtip: Blog over dingen waar je dankbaar voor bent

Bloggen doe je om te groeien. Je kunt er je business mee laten groeien maar je groeit er vooral ook zelf door. Dat heb je soms zelf niet in de gaten. Daarom is het een goed idee om je groeimomenten te verzamelen. Zo zie jij …

sociale media of bloggen
Wat aardbeien je leren over je marketing

https://youtu.be/DTDppycOBNs Wat hebben aardbeien te maken met zichtbaarheid? Veel.  Want aardbeien bestaan in verschillende maten en soorten. Je kiest altijd deze die jij het lekkerste vindt en waarvoor je ze wilt gebruiken.  Wil je een zelfgebakken aardbeitaart op taart toveren? Dan werk je die wellicht …

VIP-klant in de Provence
Wat zet je in de verf: je expertise of je persoonlijkheid?

Waarom zou iemand zijn geld aan jou uitgeven: omdat je een joviale, innemende persoon bent of omdat je bekwaam bent? Ik kies voor het tweede. Al is aangenaam in de omgang zijn natuurlijk wel een pluspunt. Maar het is niet voor al je klanten de …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Katleen Van Landschoot - De Copywriter BE 0860 102 265 draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches