5 vragen om te stellen aan je copywriter

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

“Waarom moet ik met een copywriter samenwerken?”
Dat moet je niet. Ja, dat lees je goed. Je bent niet verplicht om in zee te gaan met een copywriter. Meer zelfs: copywriting is een van de duurste zaken voor je bedrijf. Als je niet bereid bent om daarvoor te betalen, huur dan geen copywriter in.

Schrijf gerust zelf al de copy voor je business. Misschien doe je dat nu. Hoe werkt dat voor jou?

“Waar moet ik op letten als ik op zoek ben naar een copywriter?”
Nr. #1: Deadlinegevoeligheid
Nr.#2: Flexibiliteit
Nr.#3: Bereidheid om alles te doen wat nodig is om de respons te verhogen
Nr.#4: Geleerd van en gestudeerd bij de allerbesten
Nr.#5: Specialisatie

“Waarom zou ik met jou samenwerken?”
Je moet niet voor mij kiezen. Maar aangezien je dit leest vermoed ik dat je een geschikte copywriter zoekt. En dat je al op websites van andere copywriters hebt gekeken. Hoe heb je hen ingeschat? Wat trekt je aan bij die anderen?
Ben je op zoek naar een copywriter die je resultaten belooft? Dan ben ik niet de persoon die je zoekt. Geen enkele copywriter kan je keiharde conversie beloven. Doen ze dat wél, dan liegen ze.

“Wat garandeer jij als copywriter?”
Je krijgt van mij datagedreven copy. Met andere woorden: we kijken wat de tekst doet. Hoe reageert je doelgroep erop? Het maakt niet uit wat ik denk dat ‘zou kunnen werken’. De resultaten tellen. Daarom krijg je van mij altijd twee opties voor titels zodat we een A/B-testing kunnen doen. Wat is een A/B test? Laten we erover spreken.

“Met wie werk je samen?”
Sinds 2003 heb ik al voor honderden ondernemers, bedrijven, bureaus en merken geschreven. Er zijn bekende namen bij – zoals Aldi, Delhaize, O’Cool, Thomas Cook, Westtoer – maar ook kleinere spelers: denk aan ambitieuze KMO’s of MKB’s met prachtige producten, diensten of trainingen.

Ik kan schrijven over producten maar mijn specialiteit is copy voor diensten. Waarom? Omdat diensten verkopen lastiger is. Een dienstverlening aan de man of vrouw brengen vraagt straffere copywriting. Ik houd wel van een uitdaging.

“Maar mijn business is anders… Mijn business is saai om over te schrijven…”
Stiekem hoop ik dat… Want dat is precies waarom ik besta: om het gewone buitengewoon te maken.
Wil jij dat ook voor je business? Neem dan zeker contact op.

START MET DE BLOGTRAINING

Alles wat je moet weten over bloggen in één online training

Als copywriter heb ik al vele tientallen ondernemers geholpen aan nieuwe klanten door zakelijk te bloggen.
Mijn beste adviezen, voorbeelden en stappen deel ik in deze online blogcursus. Speciaal voor ondernemers, coaches en trainers die willen bloggen om meer volgers en klanten te krijgen.

Aanbevolen artikelen

  • Alle
  • blogtechnieken
  • copywriting
  • leren bloggen
  • marketing
  • Overig
katleen computer buiten september 2021
Wat is copywriting?

Copywriter, tekstschrijver, content creator, content marketeer: het zijn termen die men door elkaar gebruikt. Maar iemand met een vlotte pen is daarom nog geen copywriter. In deze blog ontdek je hoe dat zit.

IMG_7819
“Wat heeft een copywriter van mij nodig?”

Een tijdje terug vroeg Sandra in een Facebook-groep: “Ik ben op zoek naar een copywriter om blogs te schrijven voor mijn website. Ik ben benieuwd wat ik moet aanleveren aan de copywriter en welke output ik kan verwachten?”. Vraag jij je dat ook af? Lees …

blogtraining afbeelding
Bloggen: hoe het niet moet

1) Je springt vol goede moed uit bed 2) Je overloopt je to do-lijst: oh ja, vandaag ga je bloggen 3) First things first. Eerst koffie maken. Of thee. Of een smoothie 4) Even door de tijdlijn scrollen voor inspiratie 5) Oh, wat tof: je …

033021 BPS SYS _23632
Waarom ik geen gratis advies meer geef

Misschien vind je me een koele tante. Of zelfs iemand die het hoog in haar bol heeft gekregen. Dat mag. Ik blijf bij mijn besluit. Ik geef geen gratis advies op maat meer. En dat is het beste dat ik kan doen. Niet alleen voor …

033021 BPS SYS _22225
Hoe blog je als de beste?

Veel ondernemers hebben een zetje nodig om hun eerste blog te maken. Elke uitvlucht is goed om bloggen nog even uit te stellen. Maar wat als ik je nu een stappenplan gaf om eraan te beginnen?

033021 BPS SYS _23235
Geen tijd om te bloggen? Het kan ook als je maar vijf minuutjes hebt

“Geen tijd” is de meest aangehaalde reden van ondernemers om niet te bloggen. In dit blogartikel ontdek je enkele slimme technieken waardoor je toch blogartikels kan schrijven zelfs al heb je het druk of zijn er veel andere to do’s

bloginstructies
Is bloggen iets voor jou?

Een vraag die ik als copywriter dikwijls krijg is: “Is bloggen wel iets voor mij?” Meestal krijg ik die vraag van ondernemers die wel geloven in bloggen maar twijfelen of het wel iets is voor hen, of het iets kan bijdragen aan hun business en …

IMG_5121
Nee, met een blog kun je geen levens veranderen

Bloggen is een goede manier om van je te laten horen. Je kunt er mensen mee motiveren, inspireren, enthousiast maken maar het leven van mensen veranderen: neen, dat lukt niet. Trouwens met geen enkele vorm van marketing. Is bloggen dan geen goed idee? Toch wel. …

foto met Catherine en Ludo
“Ik wil de concurrentie niet wijzer maken met mijn blog”

Een van de bezwaren tegen bloggen is de angst dat anderen weglopen met je informatie. Of dat je, door je beste kennis en inzichten te delen, mensen helpt die vervolgens naar je concurrent gaan. Klopt dat? En kan je bloggen op een manier dat mensen …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Katleen Van Landschoot draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches